lördag 28 januari 2012

Morgon, fika, kväll


Händelserna har avlöst varandra idag. Jag har en kompis som retar mig lite för att jag tror att jag är spontan och håller helgerna öppna. Det gör jag tydligen inte, men jag försöker!

Vi har precis haft världens trevligaste fika-besök. Det var ett år sen vi sågs och det har hunnit hända lite, som en bebis till exempel, sen vi sist träffades. Nu ska vi ses oftare hoppas jag! Till deras ära gjorde jag en choklad- och banankaka vars recept jag hittade på ica.se. Halvvägs igenom märkte jag att man skulle separera äggen, såna recept hoppar jag alltid över, vem orkar stå och vispa äggvita liksom? Men nu fanns det inget annat att göra än att köra vidare och det blev faktiskt bra utan att vara krångligt, rekommenderas alltså!

Snart knackar min bror med tjej på för lite middag, så det är bara att ta på förklädet igen (ja, inte bokstavligt talat, så husmorsaktig är jag inte, även om jag försöker skryta om det ibland).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är receptet jag gav er för länge sen. Minns du att jag föreslår mörk choklad istället för block?

Jag gjorde den kakan förra söndagen för att ta med till jobbet på måndagen. Jag hade druckit en öl och märkte att jag var lite för slarvig i huvet för att kunna separera äggen utan att koncentrera mig. Så jag misslyckades med det ena, sen skärpte jag mig för det andra. Således gick det bara att vispa det andra ägget, men det blev någon slags kaka iallafall. ; )

Anonym sa...

P.S. Det är kul att retas... ; )

Celine sa...

Nej, det kommer jag inte ihåg. Men nu använde jag mörk choklad, 55%. Blev jättegod!