onsdag 11 januari 2012

Cirkeln är sluten

För tio år sen jobbade jag i en skola som ligger utanför Stockholm. I ett sånt där område som politikerna kallar härligt mångkulturellt, men med vissa socioekonomiska utmaningar. Nu är jag tillbaka i detta område helt plötsligt och jobbar alldeles i närheten av den där första skolan.

När jag och min man flyttade ihop för åtta år sen ville vi så gärna bo strax söder om söder i ett speciellt område. Så vi köpte vår lägenhet där och dit har vi nu flyttat tillbaka. Efter precis fem andra adresser däremellan.

Både flytt och jobb har skett väldigt slumpartat, det var först häromdagen som jag kom på detta sammanträffande. Jag som är så förändringsbenägen har helt plötsligt hittat tillbaka till gamla, invanda mönster. Jag hittar överallt och inget känns direkt nytt. Och jag gillar det.

Inga kommentarer: