tisdag 10 januari 2012

Kära dagbok

Idag har har jag jobbat nästan hela dagen. Jag känner mig ganska nöjd med min insats. Jag har försökt att sprida god stämning och hugga i där det behövs. Nån gång kände jag mig kanske lite småsur, men det gick över snabbt.


Sen hämtade jag kottarna och det gick väl helt okej. Ett barn sprang och gömde sig, men vi hittade honom efter en stund. Ett barn la sig på marken och skrek, men hon blev upplockad och instoppad i bilen. Sen var det nån som skrek att jag var en knäpp tantmorsa från baksättet, men det småskrattade jag åt i min tillfälliga sinnesro.

Väl hemma åt vi en utsökt vardagsmiddag, tonfisksallad med kesoröra och tapenade:



Sen skulle jag i godan ro göra i ordning mig för att köra iväg till min LPG. Men då upptäcker jag att jag har tagit fel på tiden och är väldigt sen helt plötsligt. Så jag stressar det bästa jag kan, men får som tur är stressa av så fort jag är framme. Himla härligt med den där behandlingen, efteråt känner man sig liksom lättare, säkert tio kilo mindre människa. På ett bra sätt.

På vägen hem blev jag så glad när den här låten kom på radion, jag skruvade upp ordentligt:



Resten av kvällen ska jag ägna mig åt att dricka citronvatten. Jag har hört att det ska vara bra för systemet, så att säga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas han hinner ut ur trotsåldern innan puberteten! ;)

Celine sa...

Ja, det är ju några år kvar, så enligt mina beräkningar ska vi nog lyckas få några lugna stunder!