onsdag 4 april 2012

Ett vinnande koncept?


Imorse lyssnade jag på Morgonpasset precis som alla andra dagar på väg till jobbet. Det pratades lite om träning och om att många nog ställer för höga krav när de väl sätter igång och därför ger upp ganska snabbt.

Jag tänkte då på mig och att jag ställer väldigt låga krav på min träning och att det kanske är därför som det håller i sig! Jag har tränat två gånger i veckan i säkert tio år, med undantag för när jag varit gravid och ett tag därefter. Jag brukar inte ens ha uppehåll när jag har semester. Det kanske låter präktigt men jag tar inte direkt ut mig. Jag tränar lite lagom och helst snabbt, jag har aldrig varit typen som hänger på gymmet i två timmar eller kör dubbla pass. Jag tar snabba promenader och kör styrketräning, jag orkar inte ta på mig mer än så. Men jag tror faktiskt att mina låga krav gör att jag inte tröttnar och ger upp!



Tillägg: Ja, nu undrar ni kanske hur det då går med min varannandagsträning som började för två-tre veckor sen. Jo, det är ju bara det att jag har varit förkyld i två-tre veckor och fortfarande inte är helt bra. Så därför har det blivit en medelväg... Just det, den heter två gånger i veckan!

Inga kommentarer: