lördag 30 juli 2011

Hemmadag

Idag tar vi det lugnt hemma, eller riktigt lugnt blir det ju inte såklart. Min kompis med barn åkte för en stund sen. Vi hann prata lite och barnen lekte. Fast V skrek mest så fort hennes lilla kompis försökte leka med hennes prylar.

Vi käkade korvstroganoff, det är också mat som slinker ner hos många barn. I min har jag ekologisk falukorv, lök, grädde, röd mjölk, tomatpuré, vinäger, buljong, socker, vitpeppar och soja.

O och jag spelade nyss Fia. Jag var blå och han gul. - Mamma, jag är sol och du är himmel så vi är ju ett team. Sen knuffade han ut mig och vann hela skiten.


V fångad i ett av sina "snälla" ögonblick när hon ville dela med sig

Glad bebis, är inte alla andrabarn så här lätta och nöjda?

V's framtida karriär?





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag har då aldrig sett en gladare bebis!
Lille O vaccinerades idag och han var allt annat än glad..

Celine sa...

Stackarn, det brukar gå över fort! Kram på er